Most állj meg egy picit és tedd a szívedre a kezed. Ha azt mondom neked, hogy hűtés technikai szerelő, a te szemeid előtt is egy szépkorú, estenként viccelődő, köpcös, kék overálos csodatevő ugrik be? Akit, ha épp nem lep el az aggódó ügyfelek hada és felszabadul egy kis ideje, akkor életeket és hőérzeteket ment egyszál csavarkulccsal. Feltéve, ha tényleg megérkezik a megbeszélt időpontra és sikerül ténylegesen megfejteni a hiba okát.

Az ilyen szerelők ideje lejárt

Régebben egyszerűbb volt minden, azt mondták, aki jól szerel az a jó szerelő. Az elvárásaink az igényeinkkel és velünk együtt nőttek. A helyzet fokozódott, mintha ez nem lett volna nekünk elég. A technika is olyan ütemben fejlődik, hogy ember legyen a talpán, aki ezt képes követni. A régi rendszerek helyett ma már újakat alkalmazunk, amelyek működésről számítógépen keresztül naprakész riportokat kérhetünk. Azok a szakemberek, akik nem vették tudomásul, hogy a technikai forradalom következtében a szakmájuk is új területekkel bővül, nagyon lemaradtak. Egykoron csillogó szellemük már csak halvány kisértet. Csak a csavaros észjárás és a csavarhúzó már nem elég.

A jó szaki is holtig tanul

Egy jó hűtéstechnikus képes különböző bonyolult számítógépes elemzéseket elvégezni és jártas az épületgépészetben is. Eszköztára nem merül ki egyetlen csavarhúzóban, hanem rengeteg eszközt ismer. Tudása nem pusztán elméleti alapokon nyugszik, hanem gyakorlat orientált.

Az ügyfeleknek sokszor fogalmuk sincs arról, hogy egy hűtéstechnikai rendszer, hogy működik vagy, hogy hogyan üzemelhetne optimálisan. Félre értés ne essék, ez az ügyfélnek nem is feladata. A szerelőnek kell felvilágosítani a laikus fogyasztókat a berendezés működéséről, hogy a partnert tájékoztassa a további lehetséges problémákról és így együtt megelőzzék a komolyabb károkat.

A modern szerelő

Egy modernkori kivitelező kommunikatív, érdeklődő és van benne információéhség, nem irigy tudására, hanem lelkesen tovább adja azt. Egy másik nagyon fontos elvárás a jó kommunikációs készség. Ez alatt pedig nem azt értjük, hogy mindenről meg kell győzni a vevőt és lyukat kell beszélni a hasába. Fontos leszögezni, hogy a teljeskörű tájékoztatás a hatékony szolgáltatás velejárója. Mi nem csak vevőigényeket szolgálunk ki, hanem szakértő hozzá állással problémákat előzünk meg.

Ezt a gyakorlatban nem úgy kell elképzelni, hogy megkérdezzük a vevőt, hogy az melyik eszközt szereljük-e be? Ki az, aki erre tudna érdemben válaszolni? Teljesen érhetően ő csak, annyit fog kérdezni: melyik az olcsóbb? A szakértő feladata felvázolni a teljes képet és segíteni a legjobb megoldás kiválasztását. Szerelőink tájékoztatják az ügyfeleket és segítik őket, ha azok elbizonytalanodnának.

Nem adjuk fel

Mi a fent említett követelményeknek megfelelően képezzük magunkat és kollégáinkat. Páratlan eredményként élnénk meg, ha sikerülne az emberekben átformálnunk a szerelőkről kialakult klasszikus képet. A feladat nem egyszerű, ez a hivatásunk már több, mint harminc éve, de továbbra sem adjuk fel.  



Vissza a hírlistához